A Magyar Posta által biztosított SZEÜSZ és KEÜSZ szolgáltatások (3. rész)
Folytatjuk 4 részből álló cikksorozatunkat, mely során a Magyar Posta által biztosított szabályozott és központi elektronikus ügyintézési szolgáltatásait vesszük górcső alá. Míg a korábbi cikkekben a témát először általánosan helyeztük el az elektronikus szolgáltatások rendszerén belül, majd részletesen is bemutattuk a Posta szolgáltatásait, jelen írásunkban a postai SZEÜSZ-ök, KEÜSZ-ök kapcsolatát vizsgáljuk az iratkezeléssel és az iratkezelő rendszerekkel.
Mint a fentiekből is kirajzolódik, a SZEÜSZ-ök, KEÜSZ-ök rendszerének sajátosságai miatt egyetlen szolgáltatás a legritkább esetben áll meg és használatos önmagában. Jellemzően egy teljes folyamatot szolgálnak ki, amelyek így összefonódva alkotnak szolgáltatási láncot: egymás támogatják, kiegészítik, egymással is „kommunikálnak”. Jó példa erre a három (hibrid konverzió, inverz hibrid konverzió, Biztonságos Kézbesítési Szolgáltatás), összefoglalóan postai kézbesítési és konverziós szolgáltatás, amely a fő céljához, a „kézbesítéshez” is számtalan összefüggő szolgáltatást kell felhasználni, és így azokhoz kapcsolódnia kell. Úgy is fogalmazhatunk, hogy integrált működést valósítanak meg a következő SZEÜSZ/KEÜSZ elemekkel: