Címkék

  • 3/2018. (II.21.) BM rendelet a közfeladatot ellátó szerveknél alkalmazható iratkezelési szoftverekkel szemben támasztott követelményekről

    A napokban jelent meg és 2018. március 1-jén lép hatályba a közfeladatot ellátó szerveknél alkalmazható iratkezelési szoftverekkel szemben támasztott követelményekről szóló 3/2018 (II. 21.) BM rendelet. Az új jogszabályról beszélgettünk dr. Kissné dr. Szabó Krisztinával, a Belügyminisztérium Iratfelügyeleti Osztályának osztályvezetőjével, aki a jogszabályalkotás koordinációját végezte, emellett a téma előadója lesz az Infotér által szervezett március 7-i e-Közigazgatás konferencián.

  • A Magyar Posta által biztosított SZEÜSZ és KEÜSZ szolgáltatások (1. rész)

    Bizonyosan sokan szembesültek már azzal az akadállyal akár ügyfélként, akár közigazgatási szervnél dolgozó ügyintézőként, hogy egy mégoly kidolgozott elektronikus eljárásban sem teljesen nélkülözhető a papír dokumentum kezelése. Számos oka lehet ennek. Ügyfélként sokan vannak, akik nem rendelkeznek elektronikus lehetőségekkel vagy elérhetőségekkel, vagy éppen az ügyintézéshez szükséges iratok csak papír alapon vannak meg náluk, hogyan is tudnák azokat elektronikusan beküldeni az illetékes hivatalnak..

  • A Magyar Posta által biztosított SZEÜSZ és KEÜSZ szolgáltatások (3. rész)

    Folytatjuk 4 részből álló cikksorozatunkat, mely során a Magyar Posta által biztosított szabályozott és központi elektronikus ügyintézési szolgáltatásait vesszük górcső alá. Míg a korábbi cikkekben a témát először általánosan helyeztük el az elektronikus szolgáltatások rendszerén belül, majd részletesen is bemutattuk a Posta szolgáltatásait, jelen írásunkban a postai SZEÜSZ-ök, KEÜSZ-ök kapcsolatát vizsgáljuk az iratkezeléssel és az iratkezelő rendszerekkel.

  • A Magyar Posta által biztosított SZEÜSZ és KEÜSZ szolgáltatások (4. rész)

    Négyrészes cikksorozatunk befejező részéhez értünk. Korábbi blogbejegyzéseinkben volt szó a Magyar Posta által nyújtott SZEÜSZ szolgáltatásokról általánosságban a szabályozott és központi elektronikus szolgáltatások rendszerén belül elfoglalt helyéről, majd részletesen is elmagyaráztuk a szolgáltatások lényegét, működését és vizsgáltuk az iratkezeléssel, iratkezelő rendszerekkel való kapcsolatukat. Végezetül járjuk körbe a szolgáltatással kapcsolatos tapasztalatokat többféle megközelítésből is.

  • Az elektronikus űrlapok új generációja, az iFORM

    A tanusitottiratkezeles.hu volt az INFOTÉR mellett az egyik szervezője a 2018. március 7-én tartott e-közigazgatás képzésnek és konferenciának, ahol az e-ügyintézés leginkább aktuális kérdéseit és fejleményeit, az elektronikus ügyintézés friss tapasztalatait mutatták be az adott téma szakértői. Az előadások között hallhattuk dr. Balaskó Sándor, a Kopint-Datorg Kft. üzletág igazgatójának előadását az “iFORM – egy kényelmes megoldás a webes űrlapokra” címmel, melyben a Kopint-Datorg Kft. saját fejlesztésű termékét, az iFORM űrlaptechnológiát mutatta be.

  • Hivatali kapu, ügyfélkapu és cégkapu az iratkezelésben (1. rész)

    Hivatali kapu, ügyfélkapu – elektronikus kapuk az e-ügyintézésben

    Az elmúlt években egyre gyakrabban hallhatjuk a minket körülvevő elektronikus közigazgatási térben az Ügyfélkapu1 és a Hivatali kapu2 elnevezéseket. Ez indokolt is, hiszen 2018 volt az első olyan év, amikor a jogszabályi változások, a kötelező és széleskörű elektronikus ügyintézési szolgáltatások miatt ezeknek a használata egyre inkább elterjedt. Ugyanakkor érdemes megjegyezni azt a sokakat talán meglepő tényt, hogy az állampolgárok által leginkább használt és ismert Ügyfélkapu több mint egy évtizede létezik3, és a Hivatali kapu is csak néhány évvel fiatalabb nála, kb. 10 éves. Mindkét elektronikus kapu (tárhely) a Központi Elektronikus Szolgáltató Rendszer (központi rendszer), vagyis az elektronikus kormányzati központi szolgáltatások része.

  • Hivatali kapu, ügyfélkapu és cégkapu az iratkezelésben (2. rész)

    Hivatali kapu, ügyfélkapu – elektronikus kapuk az e-ügyintézésben (2. rész)

    Az elektronikus kapukról szóló cikksorozatunk első részébenrészletesen bemutattuk a hivatali kapu és az ügyfélkapu lényegét, működését. Jelen cikkünkben továbbmegyünk és megvizsgáljuk azt, hogy milyen utat jár be az elektronikus irat, mire az érdemi ügyintézés szakaszába elér (bejövő folyamat), illetve annak végeztével hogyan jut el a címzetthez (kimenő folyamat). A konkrét példák bemutatásához a DMS One Zrt. Ultimate tanúsított irat- és dokumentumkezelő szoftver képernyőképeit használjuk.

  • Hivatali kapu, ügyfélkapu és cégkapu az iratkezelésben (3. rész)

    Cégkapu az e-ügyintézésben

    Cikksorozatunk elsőés második részében az ügyfélkapu és hivatali kapu kérdéskörét jártuk körbe, jelen cikkünkben pedig a cégkaput vizsgáljuk röviden.

    A Cégkapu az Ügyfélkapu és a Hivatali kapu mintájára kialakított olyan – elsősorban – tárhelyszolgáltatás, amelyet az állam kijelölt szolgáltatón keresztül a gazdálkodó szervezetek számára biztosít.

  • Megújult és folyamatosan fejlődik a szeusz.gov.hu

    E-ügyintézéssel támogatott már a SZEÜSZ csatlakozás is

    Megújul a szolgáltatásokhoz kapcsolódó csatlakozási folyamat, online űrlapok készülnek a SZEÜSZ-öket és KEÜSZ-öket igénybe vevő szervezetek számára. Az új mód egyszerűbbé teszi a csatlakozások nyilvántartását, azok státuszáról is információt nyújt.

    Erről olvashatok itt 4 perc alatt:

    • Modernebb ügyintézés fogad a szeusz.gov.hu oldalon
    • Szeüsz, Keüsz magyarázó
    • A csatlakozás és belépés módja
    • Az elektronizálás előnyei

     2021. május 20.

Tanúsitottiratkezelés
A deusz.hu Dokumentumkezelési és Elektronikus Ügyintézési Szakmai Egyesület honlapja. Célja, hogy felületet adjon a szervezet működési területéhez tartozó ismeretek átadására, szakmai kapcsolatok létesítésére.
© 2024 Dokumentumkezelési és Elektronikus Ügyintézési Szakmai Egyesület (DEÜSZ). All Rights Reserved. OneOnline