E-ügyintézés - az elmúlt 7 év a szakértő szemével
Népszerűsítés, újraszervezés, továbbképzés. 3 kulcsszó, ami kijelöli az utat a közigazgatási digitális transzformáció újabb mérföldkövéhez. Kádár Krisztiánnal, a DEÜSZ Egyesület alelnökével, a Königsberg Consulting ügyvezetőjével, a Corvinus Egyetem mesteroktatójával beszélgettünk.
Az E-ügyintézési törvény 2018-tól alapértelmezetté tette az elektronikus ügyintézést azzal, hogy kötelezően előírta ennek nyújtását minden közigazgatási szerv számára. A hazai közigazgatás digitalizálásának eddigi legjelentősebb intézkedése sok jó megoldást termelt ki, de a felhasználók számát illetően még van hova fejlődni.
Kádár Krisztián podcast-ünkben arra hívta fel a figyelmet, hogy szükséges ösztönözni az elektronikus ügyintézést a személyes ügyintézéssel szemben. Ugyan számottevően növekszik a felhasználók száma, egyes felmérések szerint azonban az emberek 80-85 %-a még mindig személyes ügyintézésben gondolkozik.
A szervezeteket illetően a fejlődés egyik fontos iránya a back-office folyamatok digitalizálása, ami mindeddig nem zárkózott fel megfelelő mértékben az e-ügyintézési törvény hatására a hivatalok és az ügyfelek kapcsolattartásában végbement fejlődéshez.
A podcast-ben szó esik arról a fejlődési kényszerről is, amit a techóriások idéznek elő a mindenki által használt platformjaikon megjelenő megoldásaikkal. Fontos tehát, hogy a közigazgatás digitális fejlesztéseinek meghatározásakor erre is figyelemmel kell lenni.
A közigazgatási szervezetek gyakran felesleges “hurkokat”, párhuzamosságokat tartanak fent működésükben - fejtette ki szakértőnk. Ezt megfelelő vezetői hozzáállással, továbbképzésekkel és újraszervezéssel lehet meghaladni.