3/2018. (II.21.) BM rendelet a közfeladatot ellátó szerveknél alkalmazható iratkezelési szoftverekkel szemben támasztott követelményekről

A napokban jelent meg és 2018. március 1-jén lép hatályba a közfeladatot ellátó szerveknél alkalmazható iratkezelési szoftverekkel szemben támasztott követelményekről szóló 3/2018 (II. 21.) BM rendelet. Az új jogszabályról beszélgettünk dr. Kissné dr. Szabó Krisztinával, a Belügyminisztérium Iratfelügyeleti Osztályának osztályvezetőjével, aki a jogszabályalkotás koordinációját végezte, emellett a téma előadója lesz az Infotér által szervezett március 7-i e-Közigazgatás konferencián.
Éven túli iktatás, érkeztetés – Szakértőnk válaszol

Év vége felé közeledve egy éppen aktuális témával, az éven túl iktatással, érkeztetéssel kapcsolatban érkezett két kérdés a Szakértő válaszol rovatunkba. Dr. Bodó Attila Pál, az Emberi Erőforrások Minisztériumának főosztályvezetője válaszol:  
Ki számít közfeladatot ellátó szervezetnek az iratkezelés során?

Mi is a probléma? Magyarországon az iratkezelési rendszer kialakítása, az iratkezelési szabályzatok és irattári tervek készítése, az iratkezelési szoftverek kiválasztása kapcsán a dokumentumkezeléssel foglalkozó szervezetek számára az alapvető kérdés minden esetben az, hogy közfeladat ellátó szervezetként kell-e az iratkezelését megszervezni.
Minősített adatok és iratok kezelése

A közfeladatot ellátó szervek iratkezelési alapfolyamatát a nyílt iratok kezelésére vonatkozóan a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről szóló 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) határozza meg, amely az iratkezelési folyamat főbb lépéseihez igazodva tartalmazza az eljárási szabályokat. Az R. hatálya kiterjed a közfeladatot ellátó szervekre és e szervek irattári anyagára azzal, hogy rendelkezéseit a minősített iratokra és azok kezelési rendjére külön jogszabályban foglalt eltérésekkel kell alkalmazni. De melyek ezek a szabályok?
Elektronikus aláírás a közigazgatásban

E-közigazgatás és privát szektor: több tízezer munkaóra megspórolható az elektronikus aláírással A világ minden részén egyre nagyobb nyomás nehezedik a kormányzatokra: egyrészt az elektronikus állampolgári szolgáltatások körének bővítése, másrészt az egyre jelentősebb költéscsökkentési célok elérése érdekében.
e-Közigazgatás Konferencia - 2016. május 25.

Kígyózó sorok, hiteles előadók és egy új iratkezelési kézikönyv a figyelem középpontjában. Telt házzal – közel 500 fő részvétel- zajlott 2016. május 25-én az e-Közigazgatás Konferencia. A konferencián olyan szaktekintélyek hangsúlyozták az elektronikus iratkezelés és az e-közigazgatás fontosságát, mint Hajzer Károly, a Belügyminisztérium informatikai helyettes államtitkára; dr. Bodó Attila Pál, az Emberi Erőforrások Minisztériumának főosztályvezetője; de az előadók között üdvözölhettük Kovács Rezsőt is, a Belügyminisztérium Iratkezelési és Adatvédelmi Főosztályának főosztályvezetőjét.
A 10 legfurcsább iratkezelési fogalom

Minden szakmának megvannak a maga szakkifejezései. Olyan különleges fogalmakról lehet szó, melyek a laikusok számára első hallásra szokatlanul hangozhatnak. Tudták például, hogy a hegedűnek „lelke” van? A hangszerészek és a prímások számára egyértelmű, mégis kevesen tudják, hogy a lélek a vonós hangszerek egy részének fontos alkatrésze: a lucfenyőből készült kis pálcika a hangszer belsejében található, a hangszertető és a hát közé ékelődik, és helyzetének finom változtatásával befolyásolni lehet a hangszer hangját.
Kérdezzen iratkezelési szakértőnktől!

Kérdezzen iratkezelési szakértőnktől!

Regisztrált felhasználóink számára ingyenes szolgáltatás
Kérdésem van

Kapcsolódó cikkek

Tanúsitottiratkezelés
A deusz.hu Dokumentumkezelési és Elektronikus Ügyintézési Szakmai Egyesület honlapja. Célja, hogy felületet adjon a szervezet működési területéhez tartozó ismeretek átadására, szakmai kapcsolatok létesítésére.
© 2021 Dokumentumkezelési és Elektronikus Ügyintézési Szakmai Egyesület (DEÜSZ). All Rights Reserved. OneOnline