Elektronikus ügyintézés konferencia – 2018.03.07.

2018. március 7-én harmadik alkalommal rendezi meg az Informatika a Társadalomért Egyesület e-Közigazgatás Képzés és Konferencia rendezvényét az Uránia Nemzeti Filmszínházban. A konferencia középpontjában idén az elektronikus ügyintézés és legeredményesebb iratkezelési módszerek állnak. A konferenciát Hajzer Károly, a Belügyminisztérium informatikai helyettes államtitkára nyitja meg.

 

FRISS! 2018. február 21-én megjelent a közfeladatot ellátó szerveknél alkalmazható iratkezelési szoftverekkel szemben támasztott követelményekről szóló 3/2018. (II.21.) BM rendelet, mely 2018. március 1-jén lép hatályba és a 27/2014. (IV. 18.) KIM rendeletet váltja. A konferencián a Belügyminisztérium képviselője tájékoztatja majd a résztvevőket az új rendeletről: szó lesz arról, hogy mi változott, és milyen követelményeknek kell megfelelnie a közfeladatot ellátó szervezeteknél alkalmazható iratkezelő szoftvereknek.

Fókuszban az elektronikus ügyintézés

A közigazgatás digitalizációja nagy léptekkel halad az elmúlt 2-3 évben. Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény értelmében 2018. január 1-jétől a törvény hatálya alá tartozó, széles körű szervi hatállyal megindult az elektronikus ügyintézés biztosítása. A természetes személy ügyfelek jogosultak, a gazdálkodó szervezetek, jogi képviselők kötelezettek lettek az elektronikus kapcsolattartásra. Az államigazgatási szervek, a közüzemi szolgáltatók, az önkormányzatok, bíróságok, a közjegyzők kötelesek az elektronikus ügyintézés lehetőségét biztosítani az állampolgárok számára.

Az elektronikus ügyintézésre kötelezett szervezeteket komoly kihívás elé állította az új törvényi szabályozásoknak való megfelelés. Az ügyfelek joggal várják el, hogy az állam biztosítsa számukra a gyors, hatékony és kényelmes online ügyintézés lehetőségét, illetve a más online platformokon már megszokott ergonómiát.

Image
Image
Hirdetés

A kormányzat nem titkolt célja volt, hogy ezeknek az igényeknek megfeleljen és az államigazgatást egy új pályára állítsa. Ehhez sorra jelentek meg az új e-szolgáltatások, melyek az elektronikus ügyintézés építőkövei lettek. Mindeközben az iratkezelés szerepe is felértékelődött: már rég nem csak az iktatás az iratkezelő rendszerek feladata, képessé kell válniuk a megváltozott környezetnek megfelelni és olyan szolgáltatásokat kezelni, mint az ePapír, az iForm webes űrlapok, a hivatali kapu, az e-tértivevény vagy az AVDH DHSZ. Ezeket a szolgáltatásokat nemcsak szigetszerűen, hanem folyamatában is kezelni szükséges. Mondhatjuk azt is, hogy az iratkezelés az elektronikus ügyintézés operációs rendszerévé vált.

A konferencián sokrétű és tartalmas előadások és gyakorlati példák mellett az elektronikus közigazgatás következő mérföldkői, valamint új innovációs technikák, a digitalizáció mértékével is újnak számító iratkezelési megoldások is prezentálásra kerülnek.

 

E-KÖZIGAZGATÁS KÉPZÉS ÉS KONFERENCIA PROGRAM

3/2018. (II.21.) BM rendelet, az új szoftvertanúsítási rendelet

2018. február 21-én megjelent a közfeladatot ellátó szerveknél alkalmazható iratkezelési szoftverekkel szemben támasztott követelményekről szóló 3/2018. (II.21.) BM rendelet. A szervezők az aktualitásra gyorsan reagálva felkérték a Belügyminisztériumot, hogy a konferencia keretében elsőként tájékoztassák az érdeklődőket az új jogszabály megjelenésével kapcsolatos tudnivalókról és az új követelményekről. A rendelet 2018. március 1-jén lép hatályba és ezzel egy időben hatályát veszti a 27/2014. (IV. 18.) KIM rendelet.

Az Infotér által március 7-én megrendezésre kerülő e-Közigazgatás Képzés és Konferencia széles merítést nyújt a sokoldalú e-közigazgatási rendszer gyakorlati alkalmazásából és hasznából. A konferencia résztvevői nemcsak az új kötelezettségekről és a törvény hatályba lépését követő 2 hónap tapasztalatairól és eredményeiről hallhatnak, hanem gyakorlati példán keresztül is bemutatásra kerülnek az új e-szolgáltatások, valamint az első, ún. best practice megoldások a központi közigazgatásban.

A résztvevők szám korlátozott, ezért tisztelettel kérünk mindenkit, hogy minél hamarabb regisztráljon az eseményre. Kormánytisztviselők, köztisztviselők és közalkalmazottak számára intézményenként 2 fő jelentkezéséig ingyenes a rendezvény.

Kérdezzen iratkezelési szakértőnktől!

Kérdezzen iratkezelési szakértőnktől!

Regisztrált felhasználóink számára ingyenes szolgáltatás
Kérdésem van

Kapcsolódó cikkek

Tanúsitottiratkezelés
A deusz.hu Dokumentumkezelési és Elektronikus Ügyintézési Szakmai Egyesület honlapja. Célja, hogy felületet adjon a szervezet működési területéhez tartozó ismeretek átadására, szakmai kapcsolatok létesítésére.
© 2024 Dokumentumkezelési és Elektronikus Ügyintézési Szakmai Egyesület (DEÜSZ). All Rights Reserved. OneOnline