Címkék

  • Hogyan kezeljük az elektronikusan hiteles személyügyi iratokat?

  • HOSSZÚTÁVÚ HITELESÍTÉS – kérdések és válaszok

     

    A tanusitottiratkezeles.hu 2019. októberi e-ügyintézés szemináriumán több kérdés is felmerült az e-aláírások és időbélyegzők használatával, a hitelesség hosszú távú megőrizhetőségével kapcsolatban. Összegyűjtöttük a kérdéseket és szakértőink válaszait.

    2019. október 21.

  • Lendületben az AVDH?

    Az elektronikus ügyintézés és az ahhoz kapcsolódó szabályozott szolgáltatások világa tele van olyan néhány betűs mozaikszóval, amely első és akár második hallásra is nagyon idegenül hangzik, mégis, a mindennapokban jól használható, igazán ügyfélbarát megoldást takar. Közéjük tartozik az AVDH, az azonosításra visszavezetett dokumentumhitelesítés szolgáltatás. A megoldás nem új, ellenkezőleg 2016 óta létező szolgáltatás a dokumentumok hitelesítése céljára. Az utóbbi időszakban vélhetően – a járvány hatására is – egyre többen ismerkedtek meg vele.

  • Lendületben az AVDH? - II

    Aki az utóbbi évben felkereste az AVDH oldalát, észrevehette, hogy ugyanaz a szolgáltató ugyanazt a szolgáltatást mintha kétféleképpen biztosítaná. Jelenleg a https://niszavdh.gov.hu és a https://magyarorszag.hu/szuf_avdh_feltoltes oldalak is elvezetnek a szolgáltatáshoz. Két különböző weboldalon, eltérő megjelenítésű felületen tudunk iratot hitelesíteni.

  • Még lehet véleményezni a központi e-ügyintézési portált

    Bő egy éve újultak meg a magyarorszag.hu szolgáltatásai

    Érdemes néhány percet rászánni a SZÜF portál véleményezésére, főleg ha valamilyen javaslattal szeretnénk élni a továbbfejlesztéséhez. A kérdőív erre is rákérdez, a NISZ Zrt. pedig közleményében azt írta: a felmérés eredményét a portál továbbfejlesztése, a hivatali ügyekhez kapcsolódó szolgáltatások bővítése során felhasználja.

    Erről olvashattok itt 4 perc alatt:

    • A magyarorszag.hu új szolgáltatásaira is javaslatot tehetünk
    • Már nagyon sok ügy intézhető az oldalon
    • Melyek voltak 2020-ban a legnépszerűbb e-ügyek
    • Az e-ügyintézés az ügyfelek és hivatalok adminisztrációs terheit is csökkenti
  • Megszűnik a KÉR

    Az eddig KÉR használatára kötelezett szerveknél új megoldást kell találni a bejövő, papíralapú iratok kezelésére. Ez a kör az elmúlt években a papíron feladott küldemények többségét elektronikusan kapta meg: hivatali kapuikon keresztül az iratkezelő szoftvereikbe érkeztek a digitalizált levelek.

  • Megújult és folyamatosan fejlődik a szeusz.gov.hu

    E-ügyintézéssel támogatott már a SZEÜSZ csatlakozás is

    Megújul a szolgáltatásokhoz kapcsolódó csatlakozási folyamat, online űrlapok készülnek a SZEÜSZ-öket és KEÜSZ-öket igénybe vevő szervezetek számára. Az új mód egyszerűbbé teszi a csatlakozások nyilvántartását, azok státuszáról is információt nyújt.

    Erről olvashatok itt 4 perc alatt:

    • Modernebb ügyintézés fogad a szeusz.gov.hu oldalon
    • Szeüsz, Keüsz magyarázó
    • A csatlakozás és belépés módja
    • Az elektronizálás előnyei

     2021. május 20.

  • Miként támogatja az Európai Bizottság a tagállamokat a közigazgatás modernizálásában?

    Az Európai Bizottság 2021 áprilisában hozta nyilvánosságra a „Supporting public administrations in EU Member States to deliver reforms and prepare for the future” c. dokumentumot, amelynek fontosabb gondolatait partnerünk, a Königsberg Consulting gyűjtötte ki és elemezte tagállami nézőpontból.

    Az Európai Bizottság munkaanyaga számos olyan elemet tartalmaz, amivel korábban találkozhattunk. Az közigazgatási együttműködés javítása nemzetállami kereteken belül és azokon túl, a digitalizáció, valamint a zöld átállás számos korábbi és aktuális dokumentumban megjelent. Lényeges új elem a krízis menedzsment, mivel a koronavírus járvány felhívta a figyelmet arra, hogy a kormányzati szerveknek (egyúttal az európai uniós intézményeknek) rendkívüli helyzetek kezelésére is fel kell készülni, hogy adekvát válaszokat tudjanak adni a kihívásokra.

    Új elemnek tekinthetjük, hogy konkrét intézkedéseket is felvázoltak a szakpolitikai törekvésekhez igazodóan, továbbá lehetséges pénzügyi eszközöket nevesítettek – mindez már túlmutat az elvi és szakpolitikai iránymutatáson.

    A fő célkitűzések a tagállamok közigazgatási rendszereinek modernizálása kapcsán

    Az Európai Bizottság a tagállamokat a közigazgatási rendszereik modernizálása során az alábbi célok mentén támogatja:

    • Az innováció és a folyamatos fejlődés elősegítése.
    • Hatékony stratégiai tervezés megvalósítása, mely lehetővé teszi a tényalapú, befogadó és transzparens szakpolitika alkotást.
    • Professzionális, hatékony és megbízható közigazgatási dolgozók kiválasztása, valamint képzése.
    • Elszámoltatható, hatékony és tisztességes közigazgatás.
    • Mindenki számára elérhető és emberközpontú közszolgáltatások.
    • Fenntartható, kiszámítható, hatékony és transzparens közpénz kezelés.

     

  • Videotechnológiás, többfaktoros azonosítás a közigazgatásban

    A többfaktoros, biometrikus adatokon is alapuló azonosítás használata mind inkább teret hódít. Alkalmazásának célja a visszaélések kivédése, ill. az ügyfelek személyes megjelenését kiváltó, biztonságos online azonosítási megoldások bevezetése.

    Erről olvashatok itt 4 perc alatt:

    • Kétfaktoros azonosítás
    • Modern online ügyintézés
    • eSzemélyi eAzonosítás
    • Arckép azonosítás

     2021. 06. 21.

Tanúsitottiratkezelés
A deusz.hu Dokumentumkezelési és Elektronikus Ügyintézési Szakmai Egyesület honlapja. Célja, hogy felületet adjon a szervezet működési területéhez tartozó ismeretek átadására, szakmai kapcsolatok létesítésére.
© 2024 Dokumentumkezelési és Elektronikus Ügyintézési Szakmai Egyesület (DEÜSZ). All Rights Reserved. OneOnline