Címkék

  • 174 év után megszűnik a távirat

    A valaha úttörő távirat szolgáltatás ideje lejárt

    2021. április 30-tól kikerül a portfólióból a belföldi távirat és Posta-Világfax szolgáltatás - közölte a Magyar Posta. A távirat iránti igény az elmúlt évtizedben jelentősen lecsökkent, számos európai ország már megszüntette ezen szolgáltatását.

    Erről olvashatok itt 3 perc alatt:

    • A távirat története és korabeli jelentősége
    • Kivezetésének okai
    • A hibrid konverzió és a távirat hasonlósága
  • 3/2018. (II.21.) BM rendelet a közfeladatot ellátó szerveknél alkalmazható iratkezelési szoftverekkel szemben támasztott követelményekről

    A napokban jelent meg és 2018. március 1-jén lép hatályba a közfeladatot ellátó szerveknél alkalmazható iratkezelési szoftverekkel szemben támasztott követelményekről szóló 3/2018 (II. 21.) BM rendelet. Az új jogszabályról beszélgettünk dr. Kissné dr. Szabó Krisztinával, a Belügyminisztérium Iratfelügyeleti Osztályának osztályvezetőjével, aki a jogszabályalkotás koordinációját végezte, emellett a téma előadója lesz az Infotér által szervezett március 7-i e-Közigazgatás konferencián.

  • A 10 legfurcsább iratkezelési fogalom

    Minden szakmának megvannak a maga szakkifejezései. Olyan különleges fogalmakról lehet szó, melyek a laikusok számára első hallásra szokatlanul hangozhatnak. Tudták például, hogy a hegedűnek „lelke” van? A hangszerészek és a prímások számára egyértelmű, mégis kevesen tudják, hogy a lélek a vonós hangszerek egy részének fontos alkatrésze: a lucfenyőből készült kis pálcika a hangszer belsejében található, a hangszertető és a hát közé ékelődik, és helyzetének finom változtatásával befolyásolni lehet a hangszer hangját.

  • Az eHR rendszer (1. rész)

    Májusban volt 5 éves az eHR. Három részes cikksorozatunkban bemutatjuk az elektronikus ügyintézés ezen éllovas szolgáltatását, felidézzük elindulásának körülményeit, részletezzük céljait és funkcióit. A cikkben igyekszünk minél több szakmai megfontolást közre adni, hogy azok is haszonnal olvashassák, akik eltérő folyamatokat és feldolgozást kívánnak használni, vagy eltérő szoftveres-informatikai környezetben dolgoznak.

  • Az eHR rendszer (2. rész)

    A cikksorozat első részébenaz eHR céljairól és funkcióiról írtunk. Ezúttal azokat a kérdéseket gyűjtöttünk össze, amelyeket érdemes feltenni és megválaszolni minden szervezetnek, amely (részben) automatizált elektronikus hr rendszer kiépítésébe, fejlesztésébe fog, és az iratkezelő rendszerrel integráltan kívánja az eHR anyagok kezelését megoldani.

  • Az eHR rendszer (3. rész)

    Három részes cikksorozatunk első részében az eHR céljairól és funkcióiról írtunk, majd a bevezetéssel kapcsolatos kérdésköröket taglaltuk. Ezúttal az Oktatási Hivatalban kialakított eHR rendszer és funkcionalitás példáján keresztül mutatunk be egy lehetséges, részben automatizált, működő eHR modellt.

  • Elektronikus aláírás a közigazgatásban

    E-közigazgatás és privát szektor: több tízezer munkaóra megspórolható az elektronikus aláírással A világ minden részén egyre nagyobb nyomás nehezedik a kormányzatokra: egyrészt az elektronikus állampolgári szolgáltatások körének bővítése, másrészt az egyre jelentősebb költéscsökkentési célok elérése érdekében.

  • Élet a KÉR után

    A KÉR kivezetése jó lehetőség a belső munkafolyamatok megreformálására.

    A Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat alapján az érintett szervek 4 ütemben válnak ki az egységes kormányzati ügyiratkezelő rendszer érkeztető rendszerének használatából, melynek eredményeképp 2021 végére teljeskörűen megszűnik a KÉR. Az okokról és a folytatásról kérdeztük Kiss Pétert, a DEÜSZ Egyesület főtitkárát.

    Mi lehet az oka a KÉR kivezetésének, mi a jogalkotói szándék?

  • Emelkedik a hivatalos iratok kézbesítési díja

    Szeptember 1-jétől jelentős áremelésre számíthatnak azok a szervezetek, ahol a hivatalos iratok postai kézbesítése a jellemző: a Magyar Posta Zrt. ugyanis emeli ezen szolgáltatási díjait. Az emeléssel a megtakarítást is nagyobb lehet, ha az érintett szervezet elektronikus kézbesítésre vált.

  • Hiteles másolatkészítés

    Papíralapú iratok digitalizálása a hitelesség megőrzésével

    A dokumentumok kezelése ma már elválaszthatatlan az elektronikus eszközöktől. Még ha egy folyamat papír alapon is zajlik, az indító anyag szinte 100%, hogy számítógépen szerkesztve született. A haladás az elektronikus irányt jelöli ki. A sokszor hangoztatott digitális transzformáció elvezet oda, ahol már nem kell többé váltani digitális és analóg mód között egy munkafolyamat során. Minden elektronikus, a papírhasználat kizárt. Amíg azonban lehet dolgunk papírral, hidat kell képeznünk az analóg és az elektronikus mód között. Erre való a hiteles másolatkészítés.

    2021.06.02.

    Erről olvashatok itt 5 percben:

    • Miért nem elegendő a szkennelés?
    • Jogszabályi háttér
    • A hiteles elektronikus másolat készítése manuálisan és automatikusan
    • Belső szabályzatok megalkotása
    • Kötelezetti kör, kire vonatkozik?
    • Postai inverz hibrid konverzió, a külső másolatkészítő
  • Hivatali kapu, ügyfélkapu és cégkapu az iratkezelésben (3. rész)

    Cégkapu az e-ügyintézésben

    Cikksorozatunk elsőés második részében az ügyfélkapu és hivatali kapu kérdéskörét jártuk körbe, jelen cikkünkben pedig a cégkaput vizsgáljuk röviden.

    A Cégkapu az Ügyfélkapu és a Hivatali kapu mintájára kialakított olyan – elsősorban – tárhelyszolgáltatás, amelyet az állam kijelölt szolgáltatón keresztül a gazdálkodó szervezetek számára biztosít.

  • HOSSZÚTÁVÚ HITELESÍTÉS – kérdések és válaszok

     

    A tanusitottiratkezeles.hu 2019. októberi e-ügyintézés szemináriumán több kérdés is felmerült az e-aláírások és időbélyegzők használatával, a hitelesség hosszú távú megőrizhetőségével kapcsolatban. Összegyűjtöttük a kérdéseket és szakértőink válaszait.

    2019. október 21.

  • Iratkezelés egyházi intézményeknél – Szakértőnk válaszol

    Az alábbi kérdés az egyik kedves Olvasónktól érkezett a Szakértő válaszol rovatba, melyre Csóti Csaba iratkezelési szakértő válaszol:

  • Iratkezelés könyvtáraknál – Szakértőnk válaszol

    Az alábbi kérdés az egyik kedves Olvasónktól érkezett a Szakértő válaszol rovatba, melyre Csóti Csaba iratkezelési szakértő válaszol:

  • Ki számít közfeladatot ellátó szervezetnek az iratkezelés során?

    Mi is a probléma?

    Magyarországon az iratkezelési rendszer kialakítása, az iratkezelési szabályzatok és irattári tervek készítése, az iratkezelési szoftverek kiválasztása kapcsán a dokumentumkezeléssel foglalkozó szervezetek számára az alapvető kérdés minden esetben az, hogy közfeladat ellátó szervezetként kell-e az iratkezelését megszervezni.

  • Kiadmányozási jog átruházása – Szakértőnk válaszol

    Kiadmányozási jog átruházásával kapcsolatban az alábbi kérdés érkezett az egyik kedves Olvasónktól a Szakértő válaszol rovatba, melyre Csóti Csaba iratkezelési szakértő válaszol:

  • Még lehet véleményezni a központi e-ügyintézési portált

    Bő egy éve újultak meg a magyarorszag.hu szolgáltatásai

    Érdemes néhány percet rászánni a SZÜF portál véleményezésére, főleg ha valamilyen javaslattal szeretnénk élni a továbbfejlesztéséhez. A kérdőív erre is rákérdez, a NISZ Zrt. pedig közleményében azt írta: a felmérés eredményét a portál továbbfejlesztése, a hivatali ügyekhez kapcsolódó szolgáltatások bővítése során felhasználja.

    Erről olvashattok itt 4 perc alatt:

    • A magyarorszag.hu új szolgáltatásaira is javaslatot tehetünk
    • Már nagyon sok ügy intézhető az oldalon
    • Melyek voltak 2020-ban a legnépszerűbb e-ügyek
    • Az e-ügyintézés az ügyfelek és hivatalok adminisztrációs terheit is csökkenti
  • Megújult és folyamatosan fejlődik a szeusz.gov.hu

    E-ügyintézéssel támogatott már a SZEÜSZ csatlakozás is

    Megújul a szolgáltatásokhoz kapcsolódó csatlakozási folyamat, online űrlapok készülnek a SZEÜSZ-öket és KEÜSZ-öket igénybe vevő szervezetek számára. Az új mód egyszerűbbé teszi a csatlakozások nyilvántartását, azok státuszáról is információt nyújt.

    Erről olvashatok itt 4 perc alatt:

    • Modernebb ügyintézés fogad a szeusz.gov.hu oldalon
    • Szeüsz, Keüsz magyarázó
    • A csatlakozás és belépés módja
    • Az elektronizálás előnyei

     2021. május 20.

  • Videotechnológiás, többfaktoros azonosítás a közigazgatásban

    A többfaktoros, biometrikus adatokon is alapuló azonosítás használata mind inkább teret hódít. Alkalmazásának célja a visszaélések kivédése, ill. az ügyfelek személyes megjelenését kiváltó, biztonságos online azonosítási megoldások bevezetése.

    Erről olvashatok itt 4 perc alatt:

    • Kétfaktoros azonosítás
    • Modern online ügyintézés
    • eSzemélyi eAzonosítás
    • Arckép azonosítás

     2021. 06. 21.

Tanúsitottiratkezelés
A deusz.hu Dokumentumkezelési és Elektronikus Ügyintézési Szakmai Egyesület honlapja. Célja, hogy felületet adjon a szervezet működési területéhez tartozó ismeretek átadására, szakmai kapcsolatok létesítésére.
© 2021 Dokumentumkezelési és Elektronikus Ügyintézési Szakmai Egyesület (DEÜSZ). All Rights Reserved. OneOnline