Címkék

  • 174 év után megszűnik a távirat

    A valaha úttörő távirat szolgáltatás ideje lejárt

    2021. április 30-tól kikerül a portfólióból a belföldi távirat és Posta-Világfax szolgáltatás - közölte a Magyar Posta. A távirat iránti igény az elmúlt évtizedben jelentősen lecsökkent, számos európai ország már megszüntette ezen szolgáltatását.

    Erről olvashatok itt 3 perc alatt:

    • A távirat története és korabeli jelentősége
    • Kivezetésének okai
    • A hibrid konverzió és a távirat hasonlósága
  • A Posta Pakk mindenkit érintő fejlesztései

  • Az eHR rendszer (1. rész)

    Májusban volt 5 éves az eHR. Három részes cikksorozatunkban bemutatjuk az elektronikus ügyintézés ezen éllovas szolgáltatását, felidézzük elindulásának körülményeit, részletezzük céljait és funkcióit. A cikkben igyekszünk minél több szakmai megfontolást közre adni, hogy azok is haszonnal olvashassák, akik eltérő folyamatokat és feldolgozást kívánnak használni, vagy eltérő szoftveres-informatikai környezetben dolgoznak.

  • Az eHR rendszer (2. rész)

    A cikksorozat első részébenaz eHR céljairól és funkcióiról írtunk. Ezúttal azokat a kérdéseket gyűjtöttünk össze, amelyeket érdemes feltenni és megválaszolni minden szervezetnek, amely (részben) automatizált elektronikus hr rendszer kiépítésébe, fejlesztésébe fog, és az iratkezelő rendszerrel integráltan kívánja az eHR anyagok kezelését megoldani.

  • Az eHR rendszer (3. rész)

    Három részes cikksorozatunk első részében az eHR céljairól és funkcióiról írtunk, majd a bevezetéssel kapcsolatos kérdésköröket taglaltuk. Ezúttal az Oktatási Hivatalban kialakított eHR rendszer és funkcionalitás példáján keresztül mutatunk be egy lehetséges, részben automatizált, működő eHR modellt.

  • Az elektronikus űrlapok új generációja, az iFORM

    A tanusitottiratkezeles.hu volt az INFOTÉR mellett az egyik szervezője a 2018. március 7-én tartott e-közigazgatás képzésnek és konferenciának, ahol az e-ügyintézés leginkább aktuális kérdéseit és fejleményeit, az elektronikus ügyintézés friss tapasztalatait mutatták be az adott téma szakértői. Az előadások között hallhattuk dr. Balaskó Sándor, a Kopint-Datorg Kft. üzletág igazgatójának előadását az “iFORM – egy kényelmes megoldás a webes űrlapokra” címmel, melyben a Kopint-Datorg Kft. saját fejlesztésű termékét, az iFORM űrlaptechnológiát mutatta be.

  • Elektronikus aláírás a közigazgatásban

    E-közigazgatás és privát szektor: több tízezer munkaóra megspórolható az elektronikus aláírással A világ minden részén egyre nagyobb nyomás nehezedik a kormányzatokra: egyrészt az elektronikus állampolgári szolgáltatások körének bővítése, másrészt az egyre jelentősebb költéscsökkentési célok elérése érdekében.

  • Folyamatmenedzsment a gyakorlatban

  • Hogyan kezeljük az elektronikusan hiteles személyügyi iratokat?

  • Még lehet véleményezni a központi e-ügyintézési portált

    Bő egy éve újultak meg a magyarorszag.hu szolgáltatásai

    Érdemes néhány percet rászánni a SZÜF portál véleményezésére, főleg ha valamilyen javaslattal szeretnénk élni a továbbfejlesztéséhez. A kérdőív erre is rákérdez, a NISZ Zrt. pedig közleményében azt írta: a felmérés eredményét a portál továbbfejlesztése, a hivatali ügyekhez kapcsolódó szolgáltatások bővítése során felhasználja.

    Erről olvashattok itt 4 perc alatt:

    • A magyarorszag.hu új szolgáltatásaira is javaslatot tehetünk
    • Már nagyon sok ügy intézhető az oldalon
    • Melyek voltak 2020-ban a legnépszerűbb e-ügyek
    • Az e-ügyintézés az ügyfelek és hivatalok adminisztrációs terheit is csökkenti
  • Megújult és folyamatosan fejlődik a szeusz.gov.hu

    E-ügyintézéssel támogatott már a SZEÜSZ csatlakozás is

    Megújul a szolgáltatásokhoz kapcsolódó csatlakozási folyamat, online űrlapok készülnek a SZEÜSZ-öket és KEÜSZ-öket igénybe vevő szervezetek számára. Az új mód egyszerűbbé teszi a csatlakozások nyilvántartását, azok státuszáról is információt nyújt.

    Erről olvashatok itt 4 perc alatt:

    • Modernebb ügyintézés fogad a szeusz.gov.hu oldalon
    • Szeüsz, Keüsz magyarázó
    • A csatlakozás és belépés módja
    • Az elektronizálás előnyei

     2021. május 20.

  • Miként támogatja az Európai Bizottság a tagállamokat a közigazgatás modernizálásában?

    Az Európai Bizottság 2021 áprilisában hozta nyilvánosságra a „Supporting public administrations in EU Member States to deliver reforms and prepare for the future” c. dokumentumot, amelynek fontosabb gondolatait partnerünk, a Königsberg Consulting gyűjtötte ki és elemezte tagállami nézőpontból.

    Az Európai Bizottság munkaanyaga számos olyan elemet tartalmaz, amivel korábban találkozhattunk. Az közigazgatási együttműködés javítása nemzetállami kereteken belül és azokon túl, a digitalizáció, valamint a zöld átállás számos korábbi és aktuális dokumentumban megjelent. Lényeges új elem a krízis menedzsment, mivel a koronavírus járvány felhívta a figyelmet arra, hogy a kormányzati szerveknek (egyúttal az európai uniós intézményeknek) rendkívüli helyzetek kezelésére is fel kell készülni, hogy adekvát válaszokat tudjanak adni a kihívásokra.

    Új elemnek tekinthetjük, hogy konkrét intézkedéseket is felvázoltak a szakpolitikai törekvésekhez igazodóan, továbbá lehetséges pénzügyi eszközöket nevesítettek – mindez már túlmutat az elvi és szakpolitikai iránymutatáson.

    A fő célkitűzések a tagállamok közigazgatási rendszereinek modernizálása kapcsán

    Az Európai Bizottság a tagállamokat a közigazgatási rendszereik modernizálása során az alábbi célok mentén támogatja:

    • Az innováció és a folyamatos fejlődés elősegítése.
    • Hatékony stratégiai tervezés megvalósítása, mely lehetővé teszi a tényalapú, befogadó és transzparens szakpolitika alkotást.
    • Professzionális, hatékony és megbízható közigazgatási dolgozók kiválasztása, valamint képzése.
    • Elszámoltatható, hatékony és tisztességes közigazgatás.
    • Mindenki számára elérhető és emberközpontú közszolgáltatások.
    • Fenntartható, kiszámítható, hatékony és transzparens közpénz kezelés.

     

  • Videotechnológiás, többfaktoros azonosítás a közigazgatásban

    A többfaktoros, biometrikus adatokon is alapuló azonosítás használata mind inkább teret hódít. Alkalmazásának célja a visszaélések kivédése, ill. az ügyfelek személyes megjelenését kiváltó, biztonságos online azonosítási megoldások bevezetése.

    Erről olvashatok itt 4 perc alatt:

    • Kétfaktoros azonosítás
    • Modern online ügyintézés
    • eSzemélyi eAzonosítás
    • Arckép azonosítás

     2021. 06. 21.

Tanúsitottiratkezelés
A deusz.hu Dokumentumkezelési és Elektronikus Ügyintézési Szakmai Egyesület honlapja. Célja, hogy felületet adjon a szervezet működési területéhez tartozó ismeretek átadására, szakmai kapcsolatok létesítésére.
© 2021 Dokumentumkezelési és Elektronikus Ügyintézési Szakmai Egyesület (DEÜSZ). All Rights Reserved. OneOnline