Címkék

  • 174 év után megszűnik a távirat

    A valaha úttörő távirat szolgáltatás ideje lejárt

    2021. április 30-tól kikerül a portfólióból a belföldi távirat és Posta-Világfax szolgáltatás - közölte a Magyar Posta. A távirat iránti igény az elmúlt évtizedben jelentősen lecsökkent, számos európai ország már megszüntette ezen szolgáltatását.

    Erről olvashatok itt 3 perc alatt:

    • A távirat története és korabeli jelentősége
    • Kivezetésének okai
    • A hibrid konverzió és a távirat hasonlósága
  • A Posta Pakk mindenkit érintő fejlesztései

  • Az eHR rendszer (1. rész)

    Májusban volt 5 éves az eHR. Három részes cikksorozatunkban bemutatjuk az elektronikus ügyintézés ezen éllovas szolgáltatását, felidézzük elindulásának körülményeit, részletezzük céljait és funkcióit. A cikkben igyekszünk minél több szakmai megfontolást közre adni, hogy azok is haszonnal olvashassák, akik eltérő folyamatokat és feldolgozást kívánnak használni, vagy eltérő szoftveres-informatikai környezetben dolgoznak.

  • Az eHR rendszer (2. rész)

    A cikksorozat első részébenaz eHR céljairól és funkcióiról írtunk. Ezúttal azokat a kérdéseket gyűjtöttünk össze, amelyeket érdemes feltenni és megválaszolni minden szervezetnek, amely (részben) automatizált elektronikus hr rendszer kiépítésébe, fejlesztésébe fog, és az iratkezelő rendszerrel integráltan kívánja az eHR anyagok kezelését megoldani.

  • Az eHR rendszer (3. rész)

    Három részes cikksorozatunk első részében az eHR céljairól és funkcióiról írtunk, majd a bevezetéssel kapcsolatos kérdésköröket taglaltuk. Ezúttal az Oktatási Hivatalban kialakított eHR rendszer és funkcionalitás példáján keresztül mutatunk be egy lehetséges, részben automatizált, működő eHR modellt.

  • Az elektronikus űrlapok új generációja, az iFORM

    A tanusitottiratkezeles.hu volt az INFOTÉR mellett az egyik szervezője a 2018. március 7-én tartott e-közigazgatás képzésnek és konferenciának, ahol az e-ügyintézés leginkább aktuális kérdéseit és fejleményeit, az elektronikus ügyintézés friss tapasztalatait mutatták be az adott téma szakértői. Az előadások között hallhattuk dr. Balaskó Sándor, a Kopint-Datorg Kft. üzletág igazgatójának előadását az “iFORM – egy kényelmes megoldás a webes űrlapokra” címmel, melyben a Kopint-Datorg Kft. saját fejlesztésű termékét, az iFORM űrlaptechnológiát mutatta be.

  • Elektronikus aláírás a közigazgatásban

    E-közigazgatás és privát szektor: több tízezer munkaóra megspórolható az elektronikus aláírással A világ minden részén egyre nagyobb nyomás nehezedik a kormányzatokra: egyrészt az elektronikus állampolgári szolgáltatások körének bővítése, másrészt az egyre jelentősebb költéscsökkentési célok elérése érdekében.

  • Hogyan kezeljük az elektronikusan hiteles személyügyi iratokat?

  • Még lehet véleményezni a központi e-ügyintézési portált

    Bő egy éve újultak meg a magyarorszag.hu szolgáltatásai

    Érdemes néhány percet rászánni a SZÜF portál véleményezésére, főleg ha valamilyen javaslattal szeretnénk élni a továbbfejlesztéséhez. A kérdőív erre is rákérdez, a NISZ Zrt. pedig közleményében azt írta: a felmérés eredményét a portál továbbfejlesztése, a hivatali ügyekhez kapcsolódó szolgáltatások bővítése során felhasználja.

    Erről olvashattok itt 4 perc alatt:

    • A magyarorszag.hu új szolgáltatásaira is javaslatot tehetünk
    • Már nagyon sok ügy intézhető az oldalon
    • Melyek voltak 2020-ban a legnépszerűbb e-ügyek
    • Az e-ügyintézés az ügyfelek és hivatalok adminisztrációs terheit is csökkenti
  • Megújult és folyamatosan fejlődik a szeusz.gov.hu

    E-ügyintézéssel támogatott már a SZEÜSZ csatlakozás is

    Megújul a szolgáltatásokhoz kapcsolódó csatlakozási folyamat, online űrlapok készülnek a SZEÜSZ-öket és KEÜSZ-öket igénybe vevő szervezetek számára. Az új mód egyszerűbbé teszi a csatlakozások nyilvántartását, azok státuszáról is információt nyújt.

    Erről olvashatok itt 4 perc alatt:

    • Modernebb ügyintézés fogad a szeusz.gov.hu oldalon
    • Szeüsz, Keüsz magyarázó
    • A csatlakozás és belépés módja
    • Az elektronizálás előnyei

     2021. május 20.

  • Miként támogatja az Európai Bizottság a tagállamokat a közigazgatás modernizálásában?

    Az Európai Bizottság 2021 áprilisában hozta nyilvánosságra a „Supporting public administrations in EU Member States to deliver reforms and prepare for the future” c. dokumentumot, amelynek fontosabb gondolatait partnerünk, a Königsberg Consulting gyűjtötte ki és elemezte tagállami nézőpontból.

    Az Európai Bizottság munkaanyaga számos olyan elemet tartalmaz, amivel korábban találkozhattunk. Az közigazgatási együttműködés javítása nemzetállami kereteken belül és azokon túl, a digitalizáció, valamint a zöld átállás számos korábbi és aktuális dokumentumban megjelent. Lényeges új elem a krízis menedzsment, mivel a koronavírus járvány felhívta a figyelmet arra, hogy a kormányzati szerveknek (egyúttal az európai uniós intézményeknek) rendkívüli helyzetek kezelésére is fel kell készülni, hogy adekvát válaszokat tudjanak adni a kihívásokra.

    Új elemnek tekinthetjük, hogy konkrét intézkedéseket is felvázoltak a szakpolitikai törekvésekhez igazodóan, továbbá lehetséges pénzügyi eszközöket nevesítettek – mindez már túlmutat az elvi és szakpolitikai iránymutatáson.

    A fő célkitűzések a tagállamok közigazgatási rendszereinek modernizálása kapcsán

    Az Európai Bizottság a tagállamokat a közigazgatási rendszereik modernizálása során az alábbi célok mentén támogatja:

    • Az innováció és a folyamatos fejlődés elősegítése.
    • Hatékony stratégiai tervezés megvalósítása, mely lehetővé teszi a tényalapú, befogadó és transzparens szakpolitika alkotást.
    • Professzionális, hatékony és megbízható közigazgatási dolgozók kiválasztása, valamint képzése.
    • Elszámoltatható, hatékony és tisztességes közigazgatás.
    • Mindenki számára elérhető és emberközpontú közszolgáltatások.
    • Fenntartható, kiszámítható, hatékony és transzparens közpénz kezelés.

     

  • Nemzeti Digitalizációs Stratégia 2022-2030 - Mire ad válaszokat az NDS?

    Hosszas várakozás és több éves előkészítő munka után a Kormány elfogadta a 2022-2030-as időszakra szóló Nemzeti Digitalizációs Stratégiát (NDS). A dokumentum mérföldkőnek tekinthető, hiszen felvázolja azokat a pilléreket, melyek fejlesztésével Magyarország eljuthat a kitűzött digitális célokig.

    szerző: Königsberg Consulting

    A Nemzeti Digitalizációs Stratégia kiemelt célja, hogy célzott kormányzati intézkedésekkel hazánk digitális fejlettsége az évtized közepére meghaladja az európai uniós átlagot, 2030-ra pedig a tíz élenjáró uniós gazdaság közé kerüljön. Ez komoly kihívás. De miért is? A szemléltetéshez segítségül hívjuk a DESI indexet.

    Magyarország a DESI rangsorban

    A Digital Economy and Society Index (DESI), az Európai Unió által alkotott indexszám, amelynek segítségével összevethető a tagállamok digitális fejlettsége. Magyarország a legfrissebb DESI rangsorban a 22. helyen végzett, tehát a lista utolsó negyedében helyezkedik el. Ahhoz, hogy a rangsor első felébe kerüljünk, évente legalább egy helyet kell előrelépni. Számításba kell venni azt is, hogy az Európai Unió más országai is komoly erőfeszítéseket tesznek a digitális átállás kapcsán, tehát a verseny igencsak kiélezetté válik. 

    A Nemzeti Digitalizációs Stratégia pillérei

    Az NDS 4 pillért azonosít, melyek kulcsfontosságú, fejlesztendő területként jelennek meg a következő időszakban:

    1. digitális infrastruktúra
    2. digitális kompetencia
    3. digitális gazdaság
    4. digitális állam

    A legszámottevőbb előrehaladást adigitális gazdaság területén kell elérni. A stratégia számos intézkedést felsorol ennek a tárgykörnek az előmozdítására. Meglátásunk szerint itt a leghatékonyabb lépés az uniós és hazai források minden korábbinál magasabb szintű allokációja lehet.

    Adigitális infrastruktúránál a jelenlegi kedvező szint, lefedettség elérési és hozzáférési lehetőségek fenntartása komoly erőforrásokat követel meg állami és piaci oldalról egyaránt, a Gigabites 2030-as célok elérése nagy beruházási igénnyel jár. 

    Adigitális kompetenciavonatkozásában, habár a társadalom digitális készségeinek organikus fejlődése tompítja a kormányzati beavatkozási szükségletet, a kitűzött eredmények megközelítéséhez ugyanakkor nagyobb tömegeket elérő, célzott programok megvalósítása szükséges. Az informatikai köz- és felsőoktatásban is további intézkedésekre van szükség. 

    Az NDS legfontosabb pillére a digitális állam kiterjesztése

    Az NDS pillérei közül adigitális állam egyértelműen a legtartalmasabb és legsokrétűbb terület (29 különálló intézkedést sorolnak fel aze-közigazgatástól a kormányzati IT biztonságon át az intelligens energetikai rendszerekig), mely elemeinek összehangolása komoly feladat. Egymásra épülő, magas hozzáadott értékű innovatív fejlesztéseket kell megvalósítani költséghatékonyan úgy, hogy azok fenntartása ne jelentsen súlyos többletterhet az adófizetők számára. 

    A stratégia, céljainak elérését és intézkedéseit tekintve kedvező fejlemény, hogy a jelek szerint minden korábbinál több forrás válik elérhetővé digitalizációs fejlesztésekre, elsősorban az új, közel 787 milliárd Ft keretű operatív program, a DIMOP Plusz révén. Ennek feltétele, hogy az EU és a magyar kormány között egyezség szülessen az európai uniós támogatások kapcsán.

    Az új stratégia a 2014-2020-as időszakra vonatkozó Nemzeti Infokommunikációs Stratégiát (NIS) váltja. A teljes dokumentum a kormányzatihonlapon tekinthető meg.

  • Videotechnológiás, többfaktoros azonosítás a közigazgatásban

    A többfaktoros, biometrikus adatokon is alapuló azonosítás használata mind inkább teret hódít. Alkalmazásának célja a visszaélések kivédése, ill. az ügyfelek személyes megjelenését kiváltó, biztonságos online azonosítási megoldások bevezetése.

    Erről olvashatok itt 4 perc alatt:

    • Kétfaktoros azonosítás
    • Modern online ügyintézés
    • eSzemélyi eAzonosítás
    • Arckép azonosítás

     2021. 06. 21.

Tanúsitottiratkezelés
A deusz.hu Dokumentumkezelési és Elektronikus Ügyintézési Szakmai Egyesület honlapja. Célja, hogy felületet adjon a szervezet működési területéhez tartozó ismeretek átadására, szakmai kapcsolatok létesítésére.
© 2024 Dokumentumkezelési és Elektronikus Ügyintézési Szakmai Egyesület (DEÜSZ). All Rights Reserved. OneOnline